Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
9 september 10, 23:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
293652 aantal berichten in 8985 topics door 124 geregistreerde leden Nieuwste lid: - boxxem Most online today: 16 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rechter hekelt knoeien met kilometerteller  (gelezen 904 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ronald
Über-gebruiker
Geslacht: Man

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 31 januari 06, 13:59 »

Citaat
DEN BOSCH - De rechtbank in Den Bosch heeft dinsdag een forse klap uitgedeeld aan autobedrijven die knoeien met kilometertellers. Het manipuleren van kilometerstanden is volgens de rechter "maatschappelijk zeer ongewenst" en "in strijd met ongeschreven regels".

De rechter deed zijn uitspraak in een kort geding dat de Stichting Nationale Autopas (NAP) en de brancheorganisaties Bovag en RAI tegen de Eindhovense garagehouder M. van Gaal hadden aangespannen. Deze organisaties hoopten dat het proefproces zou leiden tot een verbod op het knoeien met kilometerstanden. Alleen als er een geldige reden is, zouden garagehouders de kilometerstand van een auto mogen terugdraaien.

Volgens de rechtbank is er voldoende aanleiding om Van Gaal een compleet verbod op het manipuleren van kilometerstanden op te leggen. De rechter heeft echter besloten de lijn van de belangenorganisaties te volgen. Als een klant een geldige reden heeft, mag Van Gaal de kilometerstand aanpassen. Daarbij denkt de rechter aan het aanpassen van het aantal gereden kilometers aan de juiste stand.

De klant moet voortaan een brief ondertekenen waarin hij verklaart een geldige reden te hebben. Mocht blijken dat hij heeft gelogen, moet hij een boete van 10.000 euro betalen aan de Stichting Nationale Autopas, aldus de rechter.

bron: nu.nl

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 31 januari 06, 14:06 »

Nu moet er nog een maatregel komen voor de motorbranche, zoiets als de nationale autopas. Vorig jaar kwam ik bij toeval mijn Fazer weer tegen in een topic op MF, iemand was dolblij dat ze een andere Fazer had. Zonder het kenteken te zien had ik een soortvoorgevoel waardoor ik moest reageren dat ze zich 'genaaid'  moest voelen als er een bepaald getal in het kenteken voorkwam. Binnen 5 minuten had ik 'r op de msn... het bleek dus werkelijk mijn motor te zijn. Ik had 'm ingeruild bij mijn dealer met 77.304 km, hij had 'm direct aan de handel doorgedaan (en we hadden het er nog over dat ie waarschijnlijk wel met minder km's weer ergens tevoorschijn zou komen) en die handelaar had 'm weer aan een andere motorzaak verkocht... waar zijn 'm had gekocht met.... 16.300 km.... oftewel, 61.000 km minder als werkelijk.
Ze heeft wel haar geld terug gehad (en ik een compliment dat mijn motor er nog zo goed uit zag Tongue).

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Friestyler
De Friese
Harde kern

friestyler@xs4all.nl
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 31 januari 06, 14:13 »

aan de ene kant is 't logisch om te doen als je van je moto af wil komen, maar aan de andere kant zal je de koper maar zijn!!

dan voel je je flink geneukt!!!

met zo'n NAP pas kan je ook nog wel frauderen...die passen worden toch km. aangepast bij een beurt ofzo!?

wel, als je voor een beurt de standen even aanpast ben je al een heel eind op weg! ( denk ik dan)

je kan tegenwoordig bijna niks meer vertrouwen!
zelfs bij een nieuwe moto moet je al bijna oppassen Sad

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl dé lijstenmaker van Joure
petsch
subtiel? wasda?
Über-gebruiker

gsxr 750 1999

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 31 januari 06, 16:56 »

Goeie regel, ik denk alleen dat de verkoop van gebruikte mercedessen in gaat storten  biggrin

"I have opinions of my own - strong opinions - but I don't always agree with them."
- George Bush

stay out of the kitchen if you can`t stand the heat
Hellracer
Brulboei
Harde kern

reiniersmallegange@hotmail.com
« Antwoord #4 Gepost op: 31 januari 06, 17:11 »

Ja en die van oudere Volvo's ook. Ik las laatst op een Volvo 850 Forum dat daar iemand een auto kocht met 235.000 op de teller en dat bleek 465.000 te zijn !! Hij kreeg het van de garage te horen maar zelf had hij het aan de auto nog niet gemerkt......

Loud pipes save lives!!
fun-duro
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 31 januari 06, 21:43 »

In Belgie hebben ze het echt goed geregeld, als je daar kloot met tellerstanden ga je de lik in biggrin
Friestyler
De Friese
Harde kern

friestyler@xs4all.nl
« Antwoord #6 Gepost op: 31 januari 06, 21:54 »

is hier helaas niet haalbaar...ze hebben hier al een enorm hersencellen tekort.

helaas, want dat is wel een goeie oplossing

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl dé lijstenmaker van Joure
witteijsbeer
BP Moderator
Harde kern

03 Yamaha Bulldog

witteijsbeer@hotmail.com
« Antwoord #7 Gepost op: 1 februari 06, 12:11 »

En terecht, wat mij betreft gooien ze dat soort mensen in de bak :x

Harde klappen, zeeeer snel thuis
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Artikelen  |  Bikepower Weblog  |  Topic: Rechter hekelt knoeien met kilometerteller
Ga naar: