Home
Help
Zoeken
Kalender
Login
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 augustus 10, 02:55
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
292434
aantal berichten in
8975
topics door
124
geregistreerde leden Nieuwste lid:
-
martie
Most online today:
12
- most online ever:
227
(16 augustus 08, 21:06)
Bikepower.nl Forum
|
Ouwe meuk
|
Columns
| Topic:
Buren
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Buren (gelezen 1843 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht:
Buren
«
Gepost op:
8 augustus 08, 10:44 »
Voor Rotterdamse begrippen woon ik best in een goede buurt. Fatsoenlijke huizen, redelijk groene buurt en een metrostation voor de deur. Natuurlijk, ik begrijp dat een ander er nog niet dood gevonden zou willen worden, hoewel die kans er overigens aanzienlijk is.
En terwijl de rest van Nederland struikelt over niet-westerse allochtonen, heb ik voornamelijk problemen met de autochtone Rotterdammer. De gemiddelde Rotterdammer is wantrouwig, onbeschaafd en barbaars. Ze lopen niet over van intellect, ze zijn niet eerlijk, maar wel kortzichtig en doorgaans het product van twaalf zorgvuldige generaties inteelt. Ze houden van Feyenoord, Lee Towers, Rotterdam, goedkoop bier en Lee Towers. Het liefst luisteren ze vreselijke muziek, van Lee Towers. Dat soort mensen zijn mijn buren in ieder geval (minstens tien deuren naar beide zijden), dus misschien is mijn referentiekader iets vertroebeld.
Twee maanden geleden bleek justitie een verhuizing voor mijn buurman gepland te hebben, in verband met een wietplantage waar je U tegen zegt. Een wietplantage dus, in het huis naast mij. En al die tijd heb ik dus niets gemerkt. Terwijl de werklui de plantjes en afzuigkappen in een container gooiden, brulde hun stereo Lee Towers.
Een paar weken later is mijn motor 's nachts omgegooid. Ik stond er niet bij, ik kan slechts gissen, maar ik vermoed dat het een van mijn buren geweest is. Waarschijnlijk die verknipte ex-tbser van twee huizen verderop.
Deze week zat ik met smart te wachten op een pakketje dat met de post bezorgd zou worden. Niets van dat alles natuurlijk, maar wel een briefje. Een haastige analfabetische postbode had, zo las ik, geconcludeerd dat ik niet thuis was. Verder wist ik nog te ontcijferen dat deze pakettenbezorger daarom maar mijn pakketje acht deuren verderop had afgegeven.
Ik wist gisteravond al hoe het ging aflopen. De seniele bejaarde acht-huizen-verderop-buurvrouw deed open, een show op zich overigens.
"Euh..., mevrouw de Graaf?" begon ik aarzelend, "volgens dit briefje heeft u een pakketje voor mij aangenomen van de postbode".
Mevrouw de Graaf keek langs mij heen. Subtiel zwenkte ik iets naar rechts om haar blik te vangen. Vriendelijk glimlachend keek ze me nu aan alsof ik haar verloren zoon was.
"Mevrouw de Graaf?", probeerde ik nogmaals, "Mag ik mijn pakketje terug?"
Even was het stil. Haar gezicht trok van vriendelijk naar verbaasd. Even leek ze zich te herinneren, maar al snel stond ze me weer vriendelijk en glimlachend aan te kijken. "Wil jij soms een plakje cake?", sprak ze met een muffe, krakende stem. Ik zag dat ze geen kunstgebit in had. Sporen spinazie bevolkten haar tandvlees.
"Euh nee, dank u. Ik zou wel graag mijn pakketje willen mevrouw", spoorde ik haar aan. "Dat is hier vandaag afgegeven namelijk, weet u nog?"
Geen ontvangst. Mevrouw de Graaf keek weer glazig en gelukzalig om haar heen.
Op dat punt besloot ik mijn nederlaag te accepteren, mompelde een 'totziens' en draaide me om. Terwijl mevrouw de Graaf de deur sloot hoorde ik haar nog net "you never walk alone" inzetten.
Mocht ik vanmiddag onverhoopt in de metro worden doodgestoken, willen jullie dan voorkomen dat ze Lee Towers draaien op m'n begravenis? Mijn buren verzorgen de catering.
«
Laatste verandering: 8 augustus 08, 10:54 door Papa Bear
»
Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
Ronald
Über-gebruiker
Geslacht:
Fazer 1000
Re: Buren
«
Antwoord #1 Gepost op:
8 augustus 08, 10:47 »
Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Ronald
Über-gebruiker
Geslacht:
Fazer 1000
«
Antwoord #2 Gepost op:
8 augustus 08, 10:57 »
Ow trouwens, die spinazie.... gezien 'r gedrag zouden het ook de plantjes van je buurman geweest kunnen zijn :+ En die cake... daar zal ook wel wat in hebben gezeten, wees blij dat je daar niet op in gegaan bent
Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Hellracer
Brulboei
Harde kern
Geslacht:
«
Antwoord #3 Gepost op:
8 augustus 08, 11:25 »
Hij is er weer!!
Loud pipes save lives!!
witteijsbeer
BP Moderator
Harde kern
03 Yamaha Bulldog
«
Antwoord #4 Gepost op:
8 augustus 08, 12:31 »
Wat zat er in dat pakketje? Extra grote vloeitjes?
Harde klappen, zeeeer snel thuis
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht:
«
Antwoord #5 Gepost op:
8 augustus 08, 12:33 »
Ik had een paar shirts ontworpen. Ben benieuwd wie van de buren daar binnenkort in rondloopt.
Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
icecool
Gast
«
Antwoord #6 Gepost op:
8 augustus 08, 12:36 »
Citaat van: Papa Bear op 8 augustus 08, 12:33
Ik had een paar shirts ontworpen. Ben benieuwd wie van de buren daar binnenkort in rondloopt.
moehahahahahahahaha
Lampie
Harde kern
Geslacht:
«
Antwoord #7 Gepost op:
8 augustus 08, 14:00 »
Maar, ik snap dat nooit van die postbodes.
Bij ons doen ze het ook standaard als er een pakketje bezorgt word.
(wij werken namelijk overdags,
)
Maar bij ons word het zelfs netjes weer door de buren naar ons toe gebracht als we 's avonds thuis zijn.
Maar in andere buurten, zoals bij jou dus komt dat natuurlijk niet goed.
Waarom nemen ze het niet mee naar het postkantoor en duwen een briefje door je brievenbus dat je het daar kunt ophalen?
Nickje
Über-gebruiker
Geslacht:
2002 Aprilia RS50
«
Antwoord #8 Gepost op:
8 augustus 08, 17:46 »
GEWELDIG verhal weer !!
http://minibikes.eigenstart.nl
www.ikwileenmotor.nl
Walter, rust zacht
petsch
subtiel? wasda?
Über-gebruiker
gsxr 750 1999
«
Antwoord #9 Gepost op:
8 augustus 08, 21:52 »
Citaat van: Papa Bear op 8 augustus 08, 12:33
die buurvrouw?
"I have opinions of my own - strong opinions - but I don't always agree with them."
- George Bush
stay out of the kitchen if you can`t stand the heat
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern
Geslacht:
CBR1100XX1 Superblackbird + FMX650
«
Antwoord #10 Gepost op:
9 augustus 08, 01:26 »
Goed geschreven, vond m leuk
Nu snap ik ook waarom je in een topic schreef dat je niet een mooiere motor bij jou voor durft te zetten.wat een snackbarpaupers zeg, beetje je motor omgooien
CBR 1100XX Überblackbird warpspeed machine
FMX650 harde straatterror supermotard met 90' plat garantie.
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker
Geslacht:
Arctic Cat 650 H1 :)
«
Antwoord #11 Gepost op:
10 augustus 08, 21:05 »
Het heeft dus z'n voordelen om een postbus te hebben. Hier hebben we slechts 1 postbode, die brengt alle post voor het dorp naar het postkantoor, en iedereen haalt daar zelf z'n post op.. dus nooit geouwehoer met buren die je pakketjes aannemen..
Weer briljant geschreven trouwens
Go hard or go home!
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
«
Antwoord #12 Gepost op:
12 augustus 08, 01:02 »
Ik krijg de neiging om ff bij m'n buren langs te gaan en ze te omhelzen als ik dit zo lees
Maar wel leuke column
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Pagina's: [
1
]
Bikepower.nl Forum
|
Ouwe meuk
|
Columns
| Topic:
Buren
Ga naar:
Selecteer een bestemming: