Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 augustus 10, 02:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
292432 aantal berichten in 8975 topics door 124 geregistreerde leden Nieuwste lid: - martie Most online today: 12 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Titanenstrijd  (gelezen 1487 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht: Man

danielwijkhuise@hotmail.com
Bekijk profiel
« Gepost op: 17 februari 09, 12:07 »

Eerder deze week stond ik bij de plaatselijke onderdelenboer voor nieuwe bougies en wat ander klein spul.
Aan de balie zaten op barkrukken twee vijftigers met imposante snorren koffie te drinken.

De ene snor droeg een leren hesje waar een enorm BMW-logo op geborduurd was, terwijl de andere man aan de vele buttons en speldjes te oordelen duidelijk GoldWing-liefhebber was.
Geduldig stond ik te wachten op mijn bestelling, om ondertussen met een schuin oor mee te luisteren naar hun gesprek.

“Mijn vrouw vind het zadel van een BMW niet lekker zitten”, begon de GoldWingrijder.
De BMW-snor gaf geen krimp. Rustig nam hij nog een slok waterige koffie.
“De kwaliteit van het Honda ABS-systeem laat bij lage snelheden te wensen over.”, toucheerde het sprekende hesje.
“Ow ja, nou daar heb ik anders nooit wat van gemerkt? De kuipdelen van BMW zijn vaak te klein zodat je communicatiesysteem slecht werkt”, sneerde de Honda-snor.

Driftig roerde de BMW-ofiel in het plastic bekertje terwijl z’n knokkels wit werden. “Men zegt”, begon hij fluisterend, “dat de standaard topkoffer van GoldWings een soort broodtrommels zijn. Er passen nog niet eens twee helmen in!”.
De Goldwingsnor keek schuchter om zich heen en probeerde mijn blik te vangen voor hulp. Snel deed ik alsof ik knikte naar de onzichtbare man in het magazijn.

Er zat voor de Hondaman niets anders op dan zijn verlies toe te geven. “mwaaaooorgh”, reutelde hij zoekend naar woorden, “dat is wel waar, maar wie rijdt er nou op een standaardmotor? Customizen, that’s the thing! Live to ride!”
Even dacht ik dat ze elkaar in de armen zouden vallen, maar het bleef bij wederzijds goedkeurend geknik, alsof ik keek naar baltsende futen.

Godzijdank was de magazijnman daar met mijn bestelling en kon ik snel betalen. Terwijl ik m’n pincode intoetste hoorde ik de vijftigplussers naast me opstaan en gedag mompelen. Vrijwel gelijktijdig verliet ik met de twee tupperwareridders het pand, waar voor de deur mijn eigen motor geparkeerd stond.

Nadat ik net m’n helm opgezet had en druk bezig was m’n rechterhand in de linkerhandschoen te wurmen hoorde ik naast me een auto starten. Ik keek opzij en zag de BMW-man in een Citroën Saxo wegrijden. Nog vreemder werd het toen ik, nog steeds verbouwereerd stilstaand, voorbij werd gereden door de GoldWing-man.
In een Suzuki Jimny.

Waarschijnlijk kom ik ze het eerste weekend van maart wel tegen. Op de motorbeurs in Utrecht.
« Laatste verandering: 17 februari 09, 12:11 door Papa Bear » Gelogd

Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

CBR1100XX1 Superblackbird + FMX650

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 17 februari 09, 15:01 »

Leuk stukje weer  duim bedankt  smile

CBR 1100XX Überblackbird warpspeed machine
FMX650 harde straatterror supermotard met 90' plat garantie.
Lampie
Harde kern

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 17 februari 09, 19:53 »

duim
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 17 februari 09, 22:35 »

biggrin
Grote kans dat je ze tegenkomt, in vol motorornaat zul je ze zien komen lopen, op hun motorlaarzen en met hun helm in de hand en hun jas aan met groot logo op de rug.... lopend uit de richting van de parkeergarage waar hun Saxo en Jimny veilig en droog staan.

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Hellracer
Brulboei
Harde kern

reiniersmallegange@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 18 februari 09, 11:39 »

Hahaha, prachtig stukkie weer Papa.

Heel herkenbaar, ik heb het idd ook regelmatig tegenwoordig, kom je bij een onderdelenboer voor wat spulletjes, begint er een mede motorbezitter een heel verhaal te houden dat het zulk slecht weer is en dat je zo moet uitkijken onderweg, dat het zo glad is in de bochten, dus ik knik enthousiast en heb een soort van leuk gesprek, stapt ie in de auto na het afrekenen. Nee jij hebt lekker veel last van die gladheid...

Loud pipes save lives!!
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern

danielwijkhuise@hotmail.com
Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 18 februari 09, 11:42 »

Hahaha, prachtig stukkie weer Papa.

Heel herkenbaar, ik heb het idd ook regelmatig tegenwoordig, kom je bij een onderdelenboer voor wat spulletjes, begint er een mede motorbezitter een heel verhaal te houden dat het zulk slecht weer is en dat je zo moet uitkijken onderweg, dat het zo glad is in de bochten, dus ik knik enthousiast en heb een soort van leuk gesprek, stapt ie in de auto na het afrekenen. Nee jij hebt lekker veel last van die gladheid...

Die lui halen echt het bloed onder m'n nagels vandaan

Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
ikke?
Harde kern

2002 / Honda / CBR1100XX (YES!!!)

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 18 februari 09, 15:42 »

Die lui halen echt het bloed onder m'n nagels vandaan
Heh heh, alhoewel ik op dit moment ook tot het zieliger deel der natie behoor denk ik alleen maar "Ach gut, wat zielig".

Hawkin's Theory of Progress: Progress does not consist of replacing a theory that is wrong with one that is right. It consists of replacing a theory that is wrong with one that is more subtly wrong.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Ouwe meuk  |  Columns  |  Topic: Titanenstrijd
Ga naar: