Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 augustus 10, 02:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
292432 aantal berichten in 8975 topics door 124 geregistreerde leden Nieuwste lid: - martie Most online today: 12 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Bikepower.nl Forum  |  Ouwe meuk  |  Columns  |  Topic: Visite
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Visite  (gelezen 689 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht: Man

danielwijkhuise@hotmail.com
Bekijk profiel
« Gepost op: 28 juli 09, 14:07 »

Vrijdagavond komen ze weer, Jeroen en Sonja. En als het even tegenzit nemen ze ook hun dochter Lotte mee.
Jeroen is een vriend die ik al ken sinds de brugklas. Jeroen was toen lomp, buitengewoon onbeschaafd, en wilde ondanks enig opleidingsniveau vrachtwagenchauffeur worden.
Dat soort initiatieven kon ik toen al toejuichen. Ik bedoel, wat is er nou mooier dan doen wat jou het leukst lijkt? Prima toch?
Nachtenlang heb ik samen met Jeroen de Haarlemse binnenstad doorgezwalkt op zoek naar troost en bier, lallend en tegen gevels pissend. Bier drinken, vet eten in ons gezicht proppen, de politie pesten, het kon allemaal en niets was te gek.

Direct na de middelbare school, Jeroen stond op het punt vrachtwagenchauffeur te worden, kwam hij op koninginnedag Sonja tegen. Per ongeluk, hij liep er letterlijk tegenaan. Ik was er niet bij, maar ik heb geruchten gehoord over een vonkenregen die tot in Twijzel zichtbaar was.
Sonja is een lief meisje, uit Kerkrade. Tenminste, ik denk dat het een lief meisje is. Nog nooit heb ik een woord verstaan van wat ze allemaal uitkraamt. Het is een soort gesmolten Duits.
Jeroen en Sonja bleken samen grote plannen te hebben, en het besturen van vrachtwagens paste niet in dat plaatje. Jeroen is gaan studeren, en dat ging 'm goed af.

Direct na de studie moest er getrouwd worden, en uiteraard volgde een kleine twee jaar geleden hun eerste kind; Lotte. Meer en meer zag ik Jeroen veranderen in een beschaafde accountant en een aankleedpop van Sonja. Z'n buik moest eraf, kamperen werd stom, bier werd wijn en stappen werd wandelen.
Jeroen heeft succes, met een mooi huis, een grote auto en drie vakanties naar Turkije.

En toch zag ik hem laatst, toen we samen op een terrasje zaten, subtiel opveren toen een grote DAF voorbij kwam dieselen. Voor een moment leek de dofheid weer plaats te maken voor glans. Heel even, zag hij er weer echt gelukkig uit.
Direct daarna begon hij weer een onbegrijpelijk verhaal over belasting en iets met omzet. Hij moest er regelmatig hard en instabiel om lachen. Er waren ook veel foto's, van de wijnproeverij, de vakantie, mensen in polo's en paardrijden in Portugal.

Vrijdagavond komen ze weer, Jeroen en Sonja. En als het even tegenzit nemen ze ook hun dochter Lotte mee.

Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

CBR1100XX1 Superblackbird + FMX650

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 juli 09, 14:55 »

Mooie column. harde realiteit in veel gevallen overigens. Maar mooie column  duim

CBR 1100XX Überblackbird warpspeed machine
FMX650 harde straatterror supermotard met 90' plat garantie.
Snorro
Über-gebruiker

giancarlofisichella@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 28 juli 09, 15:37 »

slappe zak.

slap

Snorro:

a sick and twisted Twijzelanian Devil

a borred and pussywhipped Pijnackerian Sissy
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 28 juli 09, 15:52 »

Snorro papa?

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Nickje
Über-gebruiker

2002 Aprilia RS50

nickenkim@quicknet.nl
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 28 juli 09, 15:55 »

Wederom een geweldig stuk   worshippy worshippy

bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

CBR1100XX1 Superblackbird + FMX650

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 28 juli 09, 18:13 »

Liefde maakt nu eenmaal blind. Vrouwen blinken er in uit om mannen op mentale wijze de ogen te doen sluiten voor de realiteit. Het enige juiste antwoord van de man is die gunst op een fysieke wijze te retourneren.
_ bluewolf, 2009_
« Laatste verandering: 13 mei 10, 16:50 door bluewolf » Gelogd

CBR 1100XX Überblackbird warpspeed machine
FMX650 harde straatterror supermotard met 90' plat garantie.
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 28 juli 09, 18:25 »

Maarre... helemaal eens met de boodschap, doen wat je leuk vindt. Je bent er immers een heel groot deel van je leven mee bezig.
Je had ooit een jongen hier in NL die hoog begaafd was... wat deed ie na het gymnasium? Hij werd buschauffeur omdat ie dat leuk vond.

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Friestyler
De Friese
Harde kern

friestyler@xs4all.nl
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 3 augustus 09, 04:02 »

Maarre... helemaal eens met de boodschap, doen wat je leuk vindt. Je bent er immers een heel groot deel van je leven mee bezig.
Je had ooit een jongen hier in NL die hoog begaafd was... wat deed ie na het gymnasium? Hij werd buschauffeur omdat ie dat leuk vond.

ben blij dat ik maar een domme boerenlul ben!
en ik ben er nog trots op ook  tevree

kennissen van me (stel, 2 kids) zijn ook giga voorzien van hersens...beiden kunnen geen baan vinden, vrouw zit maar thuis met kids, hij zit uit ellende bij een kaasdraaierij ofzo

daar sta je dan met je pan vol hersens  lol

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl dé lijstenmaker van Joure
Brutuz
halve
Administrator
Harde kern

'08 Suzuki GSX650F

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 5 augustus 09, 21:28 »

Zorg dat je een sixpak Kanon thuis hebt voor Jeroen.

Zij kan toch wel een spaatje drinken en terugrijden?

Mooie dolsie kabaanaas te koop
kijk op rot-op-met-je-troep.kwam
goedkoop!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Ouwe meuk  |  Columns  |  Topic: Visite
Ga naar: