Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 maart 10, 18:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
286175 aantal berichten in 8930 topics door 831 geregistreerde leden Nieuwste lid: - fanda Most online today: 24 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wegwerkers  (gelezen 1445 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht: Man

danielwijkhuise@hotmail.com
Bekijk profiel
« Gepost op: 19 oktober 09, 10:28 »

Sinds twee weken is de weg die ik voor woon-werkverkeer gebruik afgesloten. Wegens werkzaamheden, zo meld het gele bord. Ik vind dat eigenlijk wel prima, want ik mag graag zien hoe er van mijn wegenbelastingcenten hard wordt gewerkt aan ’s lands infrastructuur.
Het is wel wat vervelend, want ik moet nu iedere dag een kwartier omrijden om op de A20 terecht te komen, maar dadelijk ligt mijn weg er natuurlijk weer schitterend bij, dat scheelt.

Je ziet het ook vaak op de snelweg, meestal ’s avonds of in het weekend. De matrixborden geven dan aan dat er maar 70 gereden mag worden, en in een trage colonne rij je dan samen met honderden andere sukkelaars over 1 rijstrook langs kleurige pionnen. Meestal staan er hier en daar ook nog wat vrachtwagens met zand geparkeerd in de vluchtstrook, en met een beetje mazzel zie je zelfs een keet staan.
Wegwerkers zie je echter zelden in het wild. Meestal kom je aan en dan zijn ze dus mooi weg, die werkers. Daar schijnt de benaming ook op gebaseerd te zijn.

Afgelopen zomer reed ik samen met vrouwlief in de auto door Duitsland. We moesten in de buurt van Trier op bezoek, en we reden over een schitterende kronkelweg langs druivenranken. Op een zeker moment begon de file op dat smalle kronkelweggetje, en langs de kant van de weg stonden borden met een pictogram van werkzaamheden. Het heeft zeker een uur geduurd, maar uiteindelijk reden we daadwerkelijk stapvoets langs een wegwerker, die met een hamer onduidelijke werkzaamheden aan de rijbaan aan het verrichten was. De duitsers keken niet op of om, die waren het duidelijk gewend. Wij, en enkele andere Nederlanders met ons, reden van pure opwinding haast de berg af. Een wegwerker! Met een oranje hesje! En zie hem eens werken met die hamer! Schuimbekkend heb ik m’n neus tegen het raampje geduwd en van de zenuwen kon ik alleen nog maar willekeurige duitse woorden gillen met een overslaande stem. Toen we vorige maand de auto inruilden stonden mijn tandafdrukken nog in het stuur.

Vanmorgen vond ik het wel welletjes geweest. Ik ben gewoon de weg ingereden die volgens de borden afgesloten was. Eerst een beetje onwennig, maar later gewoon met 80. Uiteindelijk kwam ik aan het einde van de weg bij een kruispunt, vanaf waar de weg in de andere richting zou zijn afgesloten. Mensen aan de overkant keken me van onder groene verkeerslichten aan alsof ik uit het dodenrijk kwam rijden.
Ik heb geen idee hoe het zit, en ik heb geen idee waarom, maar morgenochtend kan ik weer vertrouwd een kwartier langer in bed blijven liggen. Leve de wegwerkers!

Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 19 oktober 09, 11:04 »

Mooi he dit land. Panisch gaan we ten onder als gevolg van snelheidsbeperkingen voor niets.
Delft, Kruithuisweg: een week lang staan er borden '50' op de autoweg (dus 100) en allerlei borden met 'werk aan de weg'. Het enige wat ik heb gezien is bewijsmateriaal dat er een schoolklasje voorbij is gekomen, de hele weg was onder gekalkt met onduidelijke tekens en cijfers... een week lang.
Bij mij om de hoek ook... 2 weken lang stond er aangegeven dat je maar 30 mocht op de 'ringweg'... geen spa in de grond, geen tegel omgekeerd... niks. Niemand die zich er dus ook aan hield.
Geloofwaardigheid is steeds verder te zoeken hier.

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Hellracer
Brulboei
Harde kern

reiniersmallegange@hotmail.com
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 19 oktober 09, 11:07 »

Mooi verwoord Papa!
Op de moerdijkbrug pakken ze dat slimmer aan: daar zetten ze gewoon een tent neer, dan kun je niet zien dat ze niet aan het werk zijn.

Loud pipes save lives!!
Snorro
Über-gebruiker

giancarlofisichella@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 19 oktober 09, 12:21 »

worshippy

Snorro:

a sick and twisted Twijzelanian Devil

a borred and pussywhipped Pijnackerian Sissy
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 19 oktober 09, 14:38 »

"Shit", zegt de ene gemeente-ambtenaar tegen de ander, "we zijn de schoffels vergeten". "Geeft niet", zegt de ander, "we kunnen toch ook op de auto leunen".

Friestyler
De Friese
Harde kern

friestyler@xs4all.nl
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 20 oktober 09, 02:35 »

"Shit", zegt de ene gemeente-ambtenaar tegen de ander, "we zijn de schoffels vergeten". "Geeft niet", zegt de ander, "we kunnen toch ook op de auto leunen".

voor de beeldvorming..

* Taco (10).gif (9.35 KB, 600x159 - bekeken 34 keer.)

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*keer een homo nooit de rug toe

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl
Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 20 oktober 09, 09:09 »

emo

Die kon ik dus nergens vinden

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Ouwe meuk  |  Columns  |  Topic: Wegwerkers
Ga naar: