Home
Help
Zoeken
Kalender
Login
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 augustus 10, 02:57
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
292434
aantal berichten in
8975
topics door
124
geregistreerde leden Nieuwste lid:
-
martie
Most online today:
12
- most online ever:
227
(16 augustus 08, 21:06)
Bikepower.nl Forum
|
Ouwe meuk
|
How-To's
| Topic:
Reparatie Kuipwerk
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Reparatie Kuipwerk (gelezen 24219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker
Geslacht:
Arctic Cat 650 H1 :)
Reparatie Kuipwerk
«
Gepost op:
4 april 05, 21:55 »
Deze bijdrage komt van Fuse.
Hier een stukje over het repareren van een kunstof kuip
Benodigde materialen en waar te verkrijgen
Plamuur is te koop bij de automaterialen zaken zoals Brezan en het schuurpapier volgens mij ook wel iig wel hier anders kan je er ook wel aankomen bij een plaatselijk schade bedrijf. Grondverf en lak als je een spuitbus gebruikt kan je dit ook bij de Brezan halen
Als er een scheur in de kuip zit kan dit vaak worden gerepareerd dmv een soldeerbout (+/- 40 watt). Je smelt de stukken kunstof aan elkaar door met de soldeerbout het kunstof te laten smelten en de scheur zo weer op te vullen met het gesmolten kunstof. Doe dit aan beide zijden van de scheur.
En een beetje geschuurd
Zo ziet het er van de buitenkant uit. Dit is nu geschuurd met 120 schuurpapier ( 120 staat voor de grofheid 80 is grof 1200 is heel fijn). Dit is gedaan om te zorgen dat de plamuur hecht op het kunstof.
Nu kan alles worden geplamuurd maar eerst alles ontvetten. Zorg dat je ontvetter gebruikt voor kunstof anders lost je kuip op. Het plamuren doe je in stapjes dus maak niet teveel aan anders schuur je je kapot en aangezien plamuur (2 componenten) binnen 15 min hard is heb je de kans dat het op je plamuurmes hard word.
Nadat de plamuur hard is schuur je er eerst de ruwe vorm/lijnen in met 120 schuurpapier en schuur kurkje (dat is een vlak stukje kurk waar je het schuurpapier omheen vouwt).
Het schuren met de hand doe je in de richting van de rode lijn. Als je zou schuren volgens de blauwe lijn maak je met je vingers geultjes in de (grond)verf wat je weerziet als je alles in de kleur hebt .
Als je wilt weten of je geen bulten of kuilen hebt geschuurd kan je tussendoor een wat matzwarte verf op de plamuur nevelen, als je dat dan weer schuurt zal er in de kuilen wat zwarte nevel blijven zitten, schuur dan net zolang door totdat dat weg is. Als dat er aardig uitziet en je niet hoeft bij te plamuren zorg je dat je steeds fijner schuurpapier gebruikt, je doet dat in stappen van 120 naar 180 naar 240 ( na deze stap geen schuurkurkje meer gebruiken maar gewoon met de hand schuren) naar 320 naar 400 naar 500.
Het zal er dan ongeveer zo uit zien en klaar voor de grondverf.
Wat er dan zo uitziet.
Op de grondverf nevel je dan weer wat matzwarte verf en kan je beginnen met schuren. ( de matzwarte verf is ervoor om te zorgen dat je weer kan zien waar je gebleven bent en of er geen oneffenheden meer inzitten putjes/bultjes die je er weer uit zal moeten schuren) Deze grondverf schuur je met waterproof schuurpapier van 800 voor het grove werk en om de oneffenheden weg te werken. ( waterproof schuurpapier het woord zegt het al dit is schuurpapier wat je natmaakt met water en goed nathouden hoor!!)
Daarna schuur je alles goed na met 1000 en daarna met 1200
Daarna alles goed ontvetten en is het klaar voor de eigenlijke kleur.
En dan kan het er zo uitzien.
Mochten er vragen zijn kun je die (als het goed is) in dit topic stellen. Fuse zal dan proberen meer tekst en uitleg te geven.
Go hard or go home!
snippenberg39
Normale gebruiker
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #1 Gepost op:
10 april 05, 08:25 »
wanneer je de schade hersteld hebt en je kunt gaan schuren, schuur je dan bij iedere stap de gehele kuip of alleen rondom de schade wat geplamuurd is? Ik kan me voorstellen dat je de eerste paar grove "schuursessies" niet de hele kuip schuurt. En daarna pas de hele kuip voordat deze in de grondverf gespoten gaat worden.
Dus de vraag is: vanaf wanneer ga je de gehele kuip schuren en met welke korrel begin je dan de stukken te schuren waar eigenlijk niks mis mee is?
Gr. Jan
volgens mij zit er benzine in m'n bloed! het gaat sneller stromen in de buurt van motoren
fighternorrie
Harde kern
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #2 Gepost op:
10 april 05, 08:50 »
Citaat van: "snippenberg39"
wanneer je de schade hersteld hebt en je kunt gaan schuren, schuur je dan bij iedere stap de gehele kuip of alleen rondom de schade wat geplamuurd is? Ik kan me voorstellen dat je de eerste paar grove "schuursessies" niet de hele kuip schuurt. En daarna pas de hele kuip voordat deze in de grondverf gespoten gaat worden.
Dus de vraag is: vanaf wanneer ga je de gehele kuip schuren en met welke korrel begin je dan de stukken te schuren waar eigenlijk niks mis mee is?
Gr. Jan
als er stukken van de kuip 100%(dus niet beschadigt) zijn hoeft dat ook niet in de grondverf.
deze schuur ik dan op dezelfde manier als de grondverf(na het grondverfen)uiteraard de grondverf dan wel uitspuiten anders krijg je lijnen in je lakwerk
(pff in me koppie zit het goed,maar omdat een beetje duidelijk op het forum te krijgen zodat het een beetje te snappen is) :roll:
streetfighters kick ass
IT TOTALY ROCKS DUDE!!!!
fuse
Gast
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #3 Gepost op:
10 april 05, 09:41 »
Citaat van: "fighternorrie"
Citaat van: "snippenberg39"
Gr. Jan
als er stukken van de kuip 100%(dus niet beschadigt) zijn hoeft dat ook niet in de grondverf.
deze schuur ik dan op dezelfde manier als de grondverf(na het grondverfen)uiteraard de grondverf dan wel uitspuiten anders krijg je lijnen in je lakwerk
(pff in me koppie zit het goed,maar omdat een beetje duidelijk op het forum te krijgen zodat het een beetje te snappen is) :roll:
Idd het is moeilijk om iets wat in je kop zit zo te typen dat iedereen het snapt.
snippenberg39
Normale gebruiker
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #4 Gepost op:
10 april 05, 19:04 »
Idd het is moeilijk om iets wat in je kop zit zo te typen dat iedereen het snapt.
[/quote]
Ach joh je legt het prima uit hoor, ik snap wat je bedoelt. Bedankt iig.
volgens mij zit er benzine in m'n bloed! het gaat sneller stromen in de buurt van motoren
Snorro
Über-gebruiker
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #5 Gepost op:
5 mei 05, 19:44 »
Ik heb de hele dag zitten schuren op de CBR.
moet nog 1 zijkap......de tank doe ik niet...dat doet de spuiter maar
heb alles geschuurd met 150 schuurpapier...en verbaas me erover hoe glad dat al aanvoelt...zie wel duidelijk de krassen.
Het geheel gaat zo naar de spuiter...die zal nog een paar puntjes moeten plamuren...eventueel weer wat schuren begrijp ik uit Pas' verhaal en dan grondverf...schuren...en zwart.
Snorro:
a sick and twisted Twijzelanian Devil
a borred and pussywhipped Pijnackerian Sissy
Papa Bear
Zacht van Buiten,
Harde kern
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #6 Gepost op:
1 juni 05, 17:34 »
Tot zover werkt het goed fuse
Ach, die hunkering naar opblaasbaar vee...
fuse
Gast
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #7 Gepost op:
3 juni 05, 17:00 »
Knaapie
Harde kern
Geslacht:
V-twin fanaat
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #8 Gepost op:
5 juni 05, 21:28 »
Fuse, denk jij dat zoiets nog fatsoenlijk in elkaar te flansen is?? Sorry voor de grote pics... :oops:
Does this bike makes my ass look fast???
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #9 Gepost op:
5 juni 05, 21:37 »
(ff offtopic, maar voor antwoord in een ander topic: que pasa? )
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Knaapie
Harde kern
Geslacht:
V-twin fanaat
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #10 Gepost op:
5 juni 05, 21:40 »
Niets ernstigs hoor.
Kan deze gratis krijgen en zoek eigenlijk nog een kuipje voor circuitdagen, maar ik moet hem wel vast kunnen zetten.
Does this bike makes my ass look fast???
fighternorrie
Harde kern
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #11 Gepost op:
5 juni 05, 21:42 »
Citaat van: "Knaapie"
Fuse, denk jij dat zoiets nog fatsoenlijk in elkaar te flansen is?? Sorry voor de grote pics... :oops:
http://home.kabelfoon.nl/~jariad/kuip002.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~jariad/kuip003.jpg
in theorie is alles te doen(mits je alle brokstukken heb)
maar de reperatie zal altijd iets harder worden dus blijft het een zwakke plek.
voor de schade die jij heb zou ik dus opzoek gaan naar een nieuw/gebruikt kuipdeeltje,eventueel met wat minder schade
streetfighters kick ass
IT TOTALY ROCKS DUDE!!!!
fuse
Gast
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #12 Gepost op:
5 juni 05, 21:43 »
Antwoord gePBt :
Ik denk dat het te doen is als je het ontbrekende stuk ook hebt anders word het erg moeilijk namaken.
Maar het is te doen.
fuse
Gast
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #13 Gepost op:
5 juni 05, 21:46 »
voor de schade die jij heb zou ik dus opzoek gaan naar een nieuw/gebruikt kuipdeeltje,eventueel met wat minder schade
Het is gratis en voor op het circuit dus zou ik het proberen
fighternorrie
Harde kern
Geslacht:
Reparatie Kuipwerk
«
Antwoord #14 Gepost op:
5 juni 05, 21:51 »
Citaat van: "fuse"
Het is gratis en voor op het circuit dus zou ik het proberen
ja dan wel,maar dat stond er eerst niet
dan kan je met ducktape al een eind komen
streetfighters kick ass
IT TOTALY ROCKS DUDE!!!!
Pagina's: [
1
]
2
Bikepower.nl Forum
|
Ouwe meuk