Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 augustus 10, 02:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
292434 aantal berichten in 8975 topics door 124 geregistreerde leden Nieuwste lid: - martie Most online today: 12 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Honda CBR-serie  (gelezen 15667 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Friestyler
De Friese
Harde kern
Geslacht: Man

friestyler@xs4all.nl
Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #60 Gepost op: 9 september 08, 21:18 »

@Eduard:

die Blade?
knappe moto...heb er zelf ook ooit 1 op kenteken gehad.. (jaja op kenteken Wink )

mooi ding, goed voor veel km's!

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl dé lijstenmaker van Joure
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker

Arctic Cat 650 H1 :)

« Antwoord #61 Gepost op: 9 september 08, 22:17 »

Haal je 'em uit Stadskanaal? Zo ja: doe Jan de groeten van me (Mark Poppen). Hij weet alleen nog niet dat ik nu in Canada woon smile

Go hard or go home!
eduard
Normale gebruiker
**

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 10 september 08, 18:40 »

ja ik haal hem uit stadskanaal en ik zal hem de groeten doen.
Nickje
Über-gebruiker

2002 Aprilia RS50

nickenkim@quicknet.nl
« Antwoord #63 Gepost op: 13 september 08, 20:59 »

Mooi ding !!  coool broem

eduard
Normale gebruiker
**

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 28 september 08, 20:08 »

ohw wat rijdt dat ding, ik was een echte zzr1100 man maar dit stuurt als een scheermes met de power van een 1100. Heerlijk head
Friestyler
De Friese
Harde kern

friestyler@xs4all.nl
« Antwoord #65 Gepost op: 28 september 08, 20:54 »

ohw wat rijdt dat ding, ik was een echte zzr1100 man maar dit stuurt als een scheermes met de power van een 1100. Heerlijk head

hebben we er weer een Honda fan bij?? biggrin:D

*roses are red, violets are blue, god made me
  sexy, but what the hell happend to you!!

*Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak
  zonder uitzicht.

* www.popmaprima.nl dé lijstenmaker van Joure
Nickje
Über-gebruiker

2002 Aprilia RS50

nickenkim@quicknet.nl
« Antwoord #66 Gepost op: 28 september 08, 20:57 »

worshippy

bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

CBR1100XX1 Superblackbird + FMX650

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 29 september 08, 01:11 »

Honda for life Eddie  worshippy

CBR 1100XX Überblackbird warpspeed machine
FMX650 harde straatterror supermotard met 90' plat garantie.
eduard
Normale gebruiker
**

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 10 oktober 08, 12:06 »

Vandaag een nieuwe Akrapovic demper besteld voor een betere herrie. Ik vind de Bos demper een beetje tam. Dus zal mij benieuwen over 8 werkdagan moet ik hem hebben zeggen ze.
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 20 november 08, 00:24 »

inmiddels rij ik al weer een poos op mn cbr1100xx rond. zo'n 6 maanden denk ik nu.
Wat ik van de motor vind tot nu toe : geweldig! De superblackbird is een super complete motor. waar ik op de zxr niet eens een brandstofmetertje had, zit op deze motor een prachtig digitaal balkje dat aanngeeft hoeveel sap er nog in de 24 liter grote tank zit. Verder een klokje, iets dat ik toch erg handig vind maar lang niet vanzelfsprekennd is voor een hoop motoren. Standaard zit er op de modellen van na 2001 een startonderbreker met gecodeerde sleutels en een mooie digitale snelheidsaanduiding. Door het vrij lange zadel kun je er prima met zijn tweeen een eind op toeren zonder kramp in de kont. Het vermogen is enorm, ergens tussen de 152 en de 160 pk(de bronnen varieren daar in).
Het design valt natuurlijk over te twisten, de een kan hem lelijk vinden en de ander vind hem schitterend. Ik vind zelf dat hij er voor een model uit 1996 meer dan geweldig uitziet. knipperlichten in de spiegels, digitale tellertjes, gecombineerd remsysteem, een heleboel mooie details, het zit er allemaal op. het verbruik is verbazingwekkend laag voor een 1100cc motor met 160 pk. op snelwegen is 1:20 rijden mogelijk, en zelfs met aardig doorrijden is 1:18 nog mogelijk. In de stad, met korte ritjes, is het verbruik echter zo'n 1:10. Dit geeft wel aan dat het geen boodschappenfiets is maar echt een snelwegcruiser. Het mooie is dat je er door het langere zadel wat rechter op kunt zitten bij het toeren, maar ook helemaal plat kunt gaan als je snoeihard wilt racen.
Zijn er ook nog nadelen? Helaas wel, die hou je altijd. Wat ik zelf als storend ervaar is het gewicht van de motor. hij weegt 230 kilo droog, en dat is gewoon erg veel. ik heb er zelf een keer onder gelegen en had best moeite om er alleen, zonder te schuiven en te krassen, onderuit te komen en hem weer overeind te zetten. Ik kan me voorstellen dat je er als je niet echt een sportman bent niet zelf onderuit kunt komen als ie op je been ligt. De injectie modellen kunnen wat happerig zijn met het gas onderin. in zijn 1 of 2 is het doseren dus niet altijd even gemakkelijk, en dat heb je dus vooral op wegen waar je maar 30 mag of 50. Hij wil gewoon gaan gaan gaan. Langzaam rijden kan, maar dat vergt wel oefening. Een beest van een motor voor grote kerels dus.
Samengevat kan ik dus zeggen dat het echt een super machine is, je waar voor je geld krijgt, de degelijkheid er echt af straalt maar je er de meeste andere motoren toch vierkant uitrijdt. Voor stadsritjes is het niet de beste, maar voor goede toerritten alleen of met zn tweeen is het echt een topper! Voor mij is ie het helemaal en ik wacht met smart of Honda dit kan overtreffen.

ikke?
Harde kern

2002 / Honda / CBR1100XX (YES!!!)

Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 20 november 08, 06:36 »

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik haalde hooguit 1 op 16, waar ik bij mijn twintig jaar oude Kawa "makkelijk" 1 op 22 haalde.

Hawkin's Theory of Progress: Progress does not consist of replacing a theory that is wrong with one that is right. It consists of replacing a theory that is wrong with one that is more subtly wrong.
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 20 november 08, 13:05 »

Jij hebt de carburateur versie. daar liggen de waarden anders voor. ze schijnen wel iets meer vermogen te hebben dan de injectie varianten. ( van na 1999)

eduard
Normale gebruiker
**

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 31 januari 09, 19:06 »

Vadaag informatie gezocht bij mijn dealer over een powercommander 480 euro met afstelling op de dynobank. Nu is mijn vraag scheelt het echt in brandstof gebruik t.o.v. de pk's of is dat niet merkbaar voor een leek zoals ik. Het schijnt wel nodig te zijn met mijn uitlaat van akrapovic. Of moet ik ook een andere luchtfilter om een goede afstelling te krijgen. Wie kan mij hier antwoord op geven
bluewolf
wegpsychopaat
Harde kern

Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 31 januari 09, 20:25 »

Vadaag informatie gezocht bij mijn dealer over een powercommander 480 euro met afstelling op de dynobank. Nu is mijn vraag scheelt het echt in brandstof gebruik t.o.v. de pk's of is dat niet merkbaar voor een leek zoals ik. Het schijnt wel nodig te zijn met mijn uitlaat van akrapovic. Of moet ik ook een andere luchtfilter om een goede afstelling te krijgen. Wie kan mij hier antwoord op geven
Ja het is net als chiptuning. zou ook zuiniger moeten zijn, terwijl je wel een dikke PK winst hebt. Ik vind het altijd een beetje vreemd. Om meer vermorgen te hebben moet je als jij nu al een uitlaat met meer doorstroming hebt, ook zorgen dat er meer lucht in kan komen. Dus een sportluchtfilter. Dan benut je je spullen meer. Maargoed. Meer uitgang, meer ingang, dus meer brandstof denk ik dan. Misschien kan ie wel efficienter lopen en bij rustig rijden zou dat dan kunnen schelen. Maar voor zekerheid zou ik gewoon eens de fabrikant mailen, "wat maakt nou dat de powercommander je motor zuiniger maakt."

Lampie
Harde kern

Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: 1 februari 09, 14:57 »

Zuiniger zegt niks over de uitstoot van CO2 e.d.

De regelgeving schrijft een bepaalde maximal hoeveelheid CO2 voor, maar zegt niks over zuinigheid.

Door hem zelf met allerlei zaken te laten afstellen (uitlaat, filter en powercommander) overtreed je de regels die fabrikanten niet mogen overtreden.

hoewel bij motoren niet altijd toegepast is een catalisator is bijvoorbeeld een duidelijk voorbeeld van zo'n maatregel. Het scheeld zomaar 10 pk en dus ook vaak een hoger verbruik.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Techniek  |  Merk+Type-topics  |  Topic: Honda CBR-serie
Ga naar: