Home
Help
Zoeken
Kalender
Login
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 augustus 10, 02:38
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
292432
aantal berichten in
8975
topics door
124
geregistreerde leden Nieuwste lid:
-
martie
Most online today:
12
- most online ever:
227
(16 augustus 08, 21:06)
Bikepower.nl Forum
|
Techniek
|
Merk+Type-topics
| Topic:
Yamaha YZF-serie
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Yamaha YZF-serie (gelezen 10608 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
gsxr600frk
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #15 Gepost op:
13 mei 05, 11:05 »
Citaat van: "marco-op-zijn-R1"
precies ,en ik heb een R1.
ik had al zo'n vaag vermoeden toen ik je nick zag!
appie srtd
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #16 Gepost op:
28 mei 05, 11:13 »
dan het hij dus een .........r1
Exup
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #17 Gepost op:
28 mei 05, 15:50 »
Is gewoon een hele fijne motor met wat eigenzinnigheden
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #18 Gepost op:
14 juni 05, 23:30 »
Kleretige emissie regels hier in Nederland :evil:
De zwarte donderpoes 2006 in Amerika
(hij's er ook in eht blauw-wit, maar vond deze mooier
)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Gulmaster.
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #19 Gepost op:
15 juni 05, 07:59 »
mijn vraag had ik bij de banden-topic ook al een keer gevraagd, maar kreeg geen reactie
Hoop hier wel een antwoord te kunnen krijgen, binnenkort komt er een vervanger voor mijn cbr. Namelijk een yzf R6!
Heb bij verschillende motorzaken rond gegeken en natuurlijk zit er niet overal het zelfde merk banden op. Meeste hadden Diablo's, maar ben zelf een fanaat van Bridgestone.
Welke is het fijnste en betrouwbaarste om met droog, koud, warm en nat weer te rijden?
Zit zelf te denken een Bridgestone's. Maar wat is jullie ervaringen?
witteijsbeer
BP Moderator
Harde kern
03 Yamaha Bulldog
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #20 Gepost op:
15 juni 05, 12:19 »
Wanneer gaan ze dat ding is een keer upgraden, design is alweer 9 jaar oud. En een heleboel onderdelen hebben ze overgenomen van de fzr600r, nog wat ouder dus.
Harde klappen, zeeeer snel thuis
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #21 Gepost op:
15 juni 05, 13:50 »
Citaat van: "witteijsbeer"
Wanneer gaan ze dat ding is een keer upgraden, design is alweer 9 jaar oud. En een heleboel onderdelen hebben ze overgenomen van de fzr600r, nog wat ouder dus.
Never change a winning team
. Ik wil wel zo'n zwarte amerikaanse donderpoes voor in hoorn, zodat ik daar ook een motor bij de hand heb hoor
.
@ gulmaster; ik zal ff iemand hierop wijzen die je waarschijnlijk wat meer kan vertellen
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Thun
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #22 Gepost op:
15 juni 05, 14:54 »
@gulmaster, als jij graag bridgestones hebt kan je die best nemen, een 010-020 combo is niet verkeerd op een r6/tcat achtige motor, bridgestones hebben alleen wel last van cupping wat later in hun leven (en 010's worden erg snel vierkant).
Pirelli's en michelin pilotpowers e.d. zijn ook gewoon prima banden.
is allemaal redelijk persoonlijk, ik vond een pilotroad 2 jaar terug op m'n thundercat (na een Bt010) ronduit gevaarlijk en klote rijden, echter bikevouwer zweert bijvoorbeeld bij pilot roads op z'n cat)
maar die diablo's of pilotpowers zijn zeker niet verkeerd, denk dat menigeen ze zelfs hoger in aanzien heeft staan dat Bt's
Bikevouwer
Harde kern
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #23 Gepost op:
15 juni 05, 16:24 »
Zelf heb ik een thundercat, en ik blijf erbij het is nog steeds de meest allround fiets die er is om de doodeenvoudige redenen dat je er niet helemaal opgefrommeld opzit, dat je een redelijk stuuruitslag hebt (ideaal voor in de stad) dat je er gewoon de hele dag mee kan sturen zonder ergens last van te krijgen.
Verder Blijven de cats erg waardevast, zeer zuinig met benzine en ook onderhoud is niet schrikbarend duur. Je ziet bij de diverse dealers dan ook niet echt veel cats staan.
Zoals thun net al zei ik heb pilot roads van michelin onder de cat zitten en idd ik zweer erbij,met de bridgestone bt020 deed de motor bijna bij elke bocht een klein stapje opzij,en in de regen was het helemaal drama.
Op aanraden van een mede catrijder de roads eens geprobeerd en er komt bij mij dus echt niks anders meer onder,in de regen is dit gewoon een perfekte band die enorm veel feedback geeft wat er onder je gebeurd en met een droge weg is het gewoon feest!!
Nadeel van de cat is dat de 6e versnelling met de standaard vertanding een overdrive karakter heeft, wat heel eenvoudig is op te lossen door een 1 tand groter achtertandwiel onder te steken, dan loopt de cat heel smeuig door de versnellingen heen, het gebok in zijn eerste versnelling met lage toeren word een stuk minder en je bent (nog) iets vlotter bij het stoplicht vertrokken.
Vroeger werd de cat als supersport aangeduid tegenwoordig zegt men dat het een sportieve toermotor is.(dikke BS)
tis jammer dat de cat niet meer nieuw leverbaar is in nederland omdat ik zo gauw geen vervanger zou weten.
(en ik verdom het om op een honda cbr600rr te gaan rijden want daar rijd driekwart nederland al mee en t blijft een honda (karakterloos,smaakloos))
Jij ook altijd met je gepraat over sex, kan je het niet gewoon eens over het weer hebben ofzo ??
Tuurlijk schat wanneer doen we het weer ?
Thun
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #24 Gepost op:
15 juni 05, 17:59 »
RR is een smurfen ding... als ik dara op ga zitten heb ik een proctoloog nodig om weer "af te stappen" :|
Ronald
Über-gebruiker
Geslacht:
Fazer 1000
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #25 Gepost op:
15 juni 05, 18:23 »
Citaat van: "Exup"
Is gewoon een hele fijne motor met wat eigenzinnigheden
Hee die gast op de R1 achter je ken ik, heeft nu ook een Fazer 1000
Oh ja, ThunderAces en R1's kunnen veel olie zuipen, vooral de Ace. Waarbij een gebruik van 1:1000 door Yamaha als acceptabel aangemerkt wordt. Mijn vorige Fazer (R1 blok) had een gemiddeld olieverbruik van 2,5 liter op 10.000 km, wat tijdelijk behoorlijk kon toenemen met hoge toerentallen/snelheden. De nieuwe verbuikt nog nagenoeg niks, maar het begint meestal pas bij 20.000, al hoop ik dat deze minder verbruik nu ik 'm stevig heb ingereden.
Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
petsch
subtiel? wasda?
Über-gebruiker
gsxr 750 1999
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #26 Gepost op:
15 juni 05, 18:34 »
@ gulmaster, ik heb onder mijn gixxer bt 020 en bt 010 gehad, en rij nu een jaar met diabolo`s, ik hoef geen bridgestones meer, diabolo1s hebben meer grip in nat en droog, sturen veel lichter, worden minder snel 4kant, tekenen minder en hebben geen last van cupping. Ik had bij 1 setje 020 achter 3 setjes 010 nodig omdat die binnen no time last van cupping hadden.
"I have opinions of my own - strong opinions - but I don't always agree with them."
- George Bush
stay out of the kitchen if you can`t stand the heat
Gulmaster.
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #27 Gepost op:
15 juni 05, 19:27 »
nou jongens bedankt voor de info!
"helaas" zal er bij aflevering bridgestones onder komen bij mij omdat ze er onder liggen... en ze doen er een nieuw achterband bij. Komend seizoen even kijken naar diablo's dus!
Ronald
Über-gebruiker
Geslacht:
Fazer 1000
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #28 Gepost op:
15 juni 05, 20:44 »
Ik moet zeggen dat ik helemaal wild ben van de Michelin Pilot Power, en ik ben lang niet de enige. Pirelli wil nog wel eens snel blauw worden van de warmte of lang stil staan, en dus glad.
Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
StreetLegal
Gast
Yamaha YZF-serie
«
Antwoord #29 Gepost op:
15 juni 05, 20:51 »
ik heb 3setjes michelin pilot road gehad op me srad beviel super.. heb nou diablo's maar moet zeggen bevallen net zo goed... zit te denken om van 't zomer corsa's erop te gooien.. iemand nog setje liggen voor weinug?
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
Bikepower.nl Forum
|
Techniek
|
Merk+Type-topics