Home
Help
Zoeken
Kalender
Login
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 augustus 10, 02:28
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
292432
aantal berichten in
8975
topics door
124
geregistreerde leden Nieuwste lid:
-
martie
Most online today:
12
- most online ever:
227
(16 augustus 08, 21:06)
Bikepower.nl Forum
|
Algemeen
|
Rijles
| Topic:
Borg en z'n lessen
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Borg en z'n lessen (gelezen 7041 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Borg
Gast
Borg en z'n lessen
«
Gepost op:
5 mei 06, 17:52 »
Nou aangezien ik laatst dus al bij het voorstellen vertelde dat mijn eerste les er aan zat te komen, zal ik nu maar even verslag er van doen:)
Les 1, woensdag 26 april, 19:30.
Na het een en ander uitgelegd te hebben, wat vragen over mijn schakelbrommertijd e.d. was het tijd om op weg te gaan.
We gingen gewoon even een stukkie rijden zodat hij mij een beetje in kon schatten. En het ging best lekker moet ik zeggen.
Het was wel even wennen, voornamelijk aan de voorrem, want dat remt toch wel een stuk beter als mijn gare brommers destijds:)
Onderweg kwamen we nog een stel racers tegen die even een burnoutje met een Hayabusa deden voor mijn neus bij het stoplicht
en even later schrok ik me te pletter toen er met een behoorlijke vaart een ander racemonster voorbij raasde. Maar goed, we zijn uiteindelijk weer heelhuids bij de lesschool aangekomen en maar gelijk een volgende afspraak gemaakt.
Ook al was ik weer op tijd thuis voor Barcelona tegen Milan, mijn gedachten waren tijdens de wedstrijd alleen maar bij die eerste les. De rest van de avond moet ik een behoorlijk dom gezicht hebben getrokken, want die grijns kreeg ik maar niet van mn kop:)
Les 2, woensdag 3 mei, 20:05.
Aanvakelijk had ik absoluut geen zin om te lessen, want ik had echt een koleredag achter de rug en mn bui stond op onweer. Maar ja, afzeggen kon niet meer en de lesschool zit toch om de hoek hier.
Daar aangekomen was er nog een lessert, ook voor zn 2e les en vandaag gingen we dus wat oefeningen doen. Eerst een stukkie karren naar de parkeerplek naast de Mac bij de Kuip en vervolgens de uitleg over de te volgen oefeningen. De eerste werd de snelle slalom en dat ging errug goed! Leuke oefening is dat zeg! Ook de instructeur vond t heel goed gaan voor de eerste keer, dus de veer zat ook al in mn reet:) Goed voor mn ego was het ook dat de andere lesser het toch iets minder goed deed. Maar ja, niet iedereen is tenslotte hetzelfde en wie weet rijdt hij de volgende keer wel de sterren van de hemel.
Toen dat er op zat volgde de precisiestop, waar ik toch wel mn twijfels over had, want ik had nog niet echt de juiste feeling met die voorrem. De eerste 2 keer waren niet goed, de 3e ging al een stuk beter en de 4e keer was de instructeur al redelijk tevreden. Ondertussen voor het eerst eens een beetje het gas open getrokken op de parkeerplek richting het startpunt voor de oefeningen en damn! wat een kick. Heerlijk gevoel zeg.
Na deze les wist ik het echt zeker; ik ga d'r helemaal voor en kan nu al niet meer wachten tot ik de A stempel op mn roze paiertje er bij heb!
Borg gaat nu nog harder sparen!
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker
Geslacht:
Arctic Cat 650 H1 :)
Re: Borg en z'n lessen
«
Antwoord #1 Gepost op:
5 mei 06, 18:04 »
eng he, zo'n verslaving.. cool dat je dat nu al voelt
ennuh.. heb je bikepower ook ff genoemd aan je collega lesser?
Go hard or go home!
Crazyarjan
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
5 mei 06, 21:53 »
Haha dat gevoel ken ik!!!
Ik deed de eerste les alleen nog maar bochten techniek oefenen.. maar ben inmiddels bijna klaar..
hoop ik..
he veel succes ermee!!!
gr arjan
Nickje
Über-gebruiker
Geslacht:
2002 Aprilia RS50
«
Antwoord #3 Gepost op:
6 mei 06, 09:37 »
Succes en ga je verslagen zeker volgen
http://minibikes.eigenstart.nl
www.ikwileenmotor.nl
Walter, rust zacht
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
«
Antwoord #4 Gepost op:
7 mei 06, 22:18 »
Leuk om te lezen; succes
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Srad1997
Gast
«
Antwoord #5 Gepost op:
9 mei 06, 12:40 »
feel the vibes!
Borg
Gast
«
Antwoord #6 Gepost op:
9 mei 06, 17:40 »
Citaat van: delusion op 5 mei 06, 18:04
eng he, zo'n verslaving.. cool dat je dat nu al voelt
ennuh.. heb je bikepower ook ff genoemd aan je collega lesser?
Vanavond les nr. 3 en als ie er weer bij is zal ik het hem zeker ff vertellen.
Borg
Gast
«
Antwoord #7 Gepost op:
9 mei 06, 20:31 »
En jawel! Vanavond was het na 6 heeeele lange nachten eindelijk weer zover! De 3e rijles!!
Maar goed, vandaag gingen we wat moeilijkere oefeningen doen werd mij verteld. Deze keer met een andere medelessert, vorige keer een langharige tekkel en nu kale Kojak
Nadat ik eerst op eigen initiatief weer de afslag richting de Kuip nam, werd mij vriendelijk, doch enigzins geirriteerd gevraagd hoe ik er bij kwam om die kant op te gaan. Stom, alsof het al de macht der gewoonte was, maar er bleken dus nog meer geschikte parkeerterreinen in de buurt te zijn. Ahoy werd het dus.
Nou de oefeningen waren de halve draai en het achtje. De eerste paar halve draaien linksom gingen matig tot redelijk, maar mn instructeur haalde me vervolgens even naar zich toe om mijn houding wat beter te krijgen bij die oefening. Hij in het midden staan, ik rondjes om hem heen draaien en langzaam instrueerde hij (lees: toeterde continu hard in mijn oor, steeds hetzelfde herhalend) van meeleunen naar tegenleunen. En dat werkte wel, want daarna ging het een stuk beter. Rechtsom was dan wel weer ff wennen, maar ook die had ik redelijk snel onder de knie. Helpt toch wel als je van je instructeur te horen krijgt 'dikke 10!' of 'perfect!'. Goed voor je zelfvertrouwen.
Natuurlijk ondertussen weer een paar keer lekker heen en weer geblerd
en toen het achtje. De eerste paar keer was het net ff n centimetertje of 10 te ruim, maar vervolgens ging die keer op keer goed. Tis eigenlijk gewoon ff de juiste feeling krijgen bij die oefeningen en dan doe je t binnen no time goed. Oh ja en natuurlijk gewoon goed luisteren naar tips en dergelijke.
Na de oefeningen nog even lekker een stukje 'ontslakken' zoals de instructeur het noemt
en weer terug naar de rijschool. En toen we gearriveerd waren nog even mijn instructeur hartelijk bedankt voor die domme grijns die weer heel de avond op mijn kop zal blijven zitten.
Ook kan ik jullie tevreden melden dat mijn vandaag vers aangeschafte zilvergrijze Arai helm heerlijk zit, goed ventileert en lekker stil is. (En hij was nog afgeprijsd ook
)
Nou komende maandag de 15e volgt deel 4 van Borg's lesprogramma en als het financieel ook een beetje meezit vanaf die week 2 verslagen per week
En nu lekker douchen en n koud biertje want van die heet dampende CB500 tussen mn benen heb ik een zweetreet gekregen.
«
Laatste verandering: 9 mei 06, 20:33 door Borg
»
Olga
BP Moderator
Über-gebruiker
Geslacht:
«
Antwoord #8 Gepost op:
9 mei 06, 20:33 »
Gaat wel lekker zo he
Keep up the good work
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Crazyarjan
Gast
«
Antwoord #9 Gepost op:
9 mei 06, 22:19 »
Dikke arai helm!! dat is goed beginnen!!
Mooi he die paar eerste lessen, alles is nieuw en je leert snel...
Ik had toen problemen met het zogenaamde dansje voorafgaand aan de halve draai.. die deed ik beetje dubbelop (lang verhaal).
Ik mag het volgende week gaan proberen
Jij nog veel plezier met je rijopleiding!!
tot het volgende verslag
gr arjan
ikke?
Harde kern
Geslacht:
2002 / Honda / CBR1100XX (YES!!!)
«
Antwoord #10 Gepost op:
10 mei 06, 07:07 »
Komt helemaal goed, zo te lezen.
Hawkin's Theory of Progress: Progress does not consist of replacing a theory that is wrong with one that is right. It consists of replacing a theory that is wrong with one that is more subtly wrong.
Nickje
Über-gebruiker
Geslacht:
2002 Aprilia RS50
«
Antwoord #11 Gepost op:
10 mei 06, 10:10 »
Mooi te horen dat alles zo goed gaat
http://minibikes.eigenstart.nl
www.ikwileenmotor.nl
Walter, rust zacht
witteijsbeer
BP Moderator
Harde kern
03 Yamaha Bulldog
«
Antwoord #12 Gepost op:
10 mei 06, 18:08 »
Citaat van: Borg op 5 mei 06, 17:52
mijn schakelbrommertijd
Harde klappen, zeeeer snel thuis
~NADIJA~
YZF POEZEBEEST!
Harde kern
Geslacht:
«
Antwoord #13 Gepost op:
11 mei 06, 19:23 »
hehe..denk dat je meer dan een zweetreet hebt gekregen na die dampende cb500..hehe
Curves ahead!
Crazyarjan
Gast
«
Antwoord #14 Gepost op:
30 mei 06, 21:07 »
Zeg borg!
hoe gaat het nu met je lessen? hoor al ff niks meer...
succes
gr arjan
Pagina's: [
1
]
2
Bikepower.nl Forum
|
Algemeen
|
Rijles
| Topic: