Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 augustus 10, 02:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
292432 aantal berichten in 8975 topics door 124 geregistreerde leden Nieuwste lid: - martie Most online today: 12 - most online ever: 227 (16 augustus 08, 21:06)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: [Gebruikerservaring] 1998 - 2003 Suzuki GSX600F  (gelezen 4185 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker
Geslacht: Man

Arctic Cat 650 H1 :)

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 11 september 04, 12:13 »

Motor
 Lucht/oliegekoelde viercilinder in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder
.
Boring x Slag 62.6 x 48.7 mm  
Grondspeling n.v.t.
Cilinderinhoud 599 cc
Wielbasis 1470 mm
Versnellingen 6
Smeersysteem Wet sump
Verbruik 1: 14 - 1: 19
Drooggewicht 200 kg  
Tankinhoud / reserve 20 liter / 5 liter
Secundaire transmissie
Ketting, 15 : 47
.
Carburatie 4x Mikuni BSR32
Koppeling Natte meervoudige platenkoppeling in oliebad
Vermogen 80 pk / 10.000 t.p.m.
Koppel 55.2 Nm / 9.500 t.p.m.
Veerweg voor 130 mm
Veerweg achter 142 mm
Band voor 120 / 80 - 17
Band achter 150 / 70 - 17
Balansas Geen
Zithoogte 785 mm
.
Voorrem Twee dubbelzuiger remklauwen met 290 mm zwevende schijven
Achterrem Dubbelzuiger remklauw met 240 mm schijf

Go hard or go home!
softdude
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 september 04, 12:41 »

Mijn gebruikerservaring van de Suzuki GSX600F
Bouwjaar: 2000
Kleur: zwart
Uitvoering: Standaard

Persoon: 191 cm , 85 Kilo

Ik rij mijn Suzuki nu sinds 22 Juni 2004 en heb helaas niet heel erg veel vergelijkingsmateriaal. Zal toch proberen een zo goed mogelijk beeld te geven van mijn ervaring.

1 van de eerste dingen die mij opvielen nadat ik hem ophaalde en wegreed bij de dealer was dat ik meteen in de eerste de beste bocht voelde dat ie dat erg prettig vindt om te doen. Je kijkt hem als het ware de bocht door en geeft je daarbij een heerlijk vertrouwd gevoel. Dat geeft ie ook in een langzaam genomen bocht, omdat ik natuurlijk niet meteen vol weg ging natuurlijk. Ik had tenslotte net mijn rijbewijs en alleen nog maar ervaring op de ER5 van de rijschool en een ruime maand op mijn andere motor een Kawasaki LTD 454.

Na een stukkie gereden te hebben en de motor goed warm laten worden, werd ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat die nou een beetje in zich had. Het is tenslotte een motor met 80 PK (volgens Suzuki). Wat mij daarbij het meeste opvalt is dat hij best lekker pittig is, maar dat ie z’n echte vermogen pas krijgt boven de 9000 Toeren. Is aan de ene kant wel prettig omdat ie dan ook een beetje lekker geluid produceert (is nogal een beetje stille willie zullen we maar zeggen) aan de andere kant is het er ook wel redelijk plotseling. Dit is op een droge weg niet zo erg, maar ik reed eens bij een stoplicht weg op een gewone rechte asfaltweg en ineens begon het achterwiel spontaan te spinnen als een wilde. (eerste ervaring hiermee, was best even schrikken).

Een ander voordeel vind ik de redelijk grote tankinhoud. (20 Liter waarvan 5 liter reserve) Met mijn rijstijl is ie niet echt de zuinigste van allemaal (gemiddeld 1 op 15 ) maar nog altijd goed voor ongeveer 250 kilometer tot aan de reserve. Ik ben zelf niet zo’n voorstander van op reserve rijden, dus ik tank altijd daarvoor.

Zijn er dan geen nadelen aan deze Suzuki zul je je afvragen. Helaas wel dus. Er is er 1 en dat vind ik persoonlijk de vervelendste en dat is dat als je lekker stevig doorhaalt dat ie met erg hoge toeren wel eens niet naar de volgende versnelling wil. Ik had dat al eens ergens gelezen en nu dus ook zelf ervaren. Misschien komt het omdat je zelf te snel wilt schakelen, maar met daar goed op letten heb ik het nog niet kunnen verhelpen. Het gekke is ook dat ie het zo een hele tijd goed doet en zo ineens een keer niet. Je kunt je de hilarische momenten indenken, want dat gebeurd altijd op een plek waar je dat liever niet hebt. Maargoed er zijn er helaas nog meer. Standaard zoals de mijne is het beneden de 7000 toeren erg soft qua geluid allemaal, geeft een gevoel van een naaimachine die nog eens goed gesmeerd is ook. Ik denk dus dat daar eerdaags een andere uitlaat voor gaat komen. (kom ik nog wel een keer op terug voor advies van mede BP-ers). Dan is er nog de Zwarte uitvoering. Ik vind hem persoonlijk erg mooi, maar je ziet er echt ALLES op. Elke veeg, elke vingerafdruk, elke vlieg of mug, echt alles. Heb je hem schoongemaakt, zet je hem weg…….shit weer een vinger op de tank. Boeltje is ook redelijk krasgevoelig. Had ik voordat ik hem kocht ook al gelezen, maar dat kan ik dus bevestigen. (zal niet voor niets zijn dat de Suzuki redelijk voordelig t.o.v. zijn soortgenoten). Nog een nadeel vindt ik persoonlijk dat ie in lagere toerentallen niet al te veel fut heeft. Om lekker door te knallen moet je hem redelijk hoog in de toeren houden. Zeg boven de 7000 toeren, maar dan wil ie ook best wel. (heb geen ervaring met zwaardere motoren, dus voor de 1000 CC gangers en hoger zal dit wel een lachertje zijn).

Top snelheid ligt volgens Suzuki op 220 kilometer per uur. Ik heb hem op de klok op 240 gehad en zal dus met afwijking van de klok wel redelijk kloppen. Om er te komen heb je twee optie natuurlijk. Zo snel mogelijk er zijn en dan dus lekker van 1 t/m 6 tegen de toerenbegrenser aan jakkeren, dan gaat het ook redelijk vlot, of vanaf zeg maar toegestane 120 kilometer per uur in 6, gas open en rustig afwachten tot ie er is. Lijkt wel een eeuwigheid te duren dan. Mijn advies, lekker terug naar 4 of 3 en jengelen maar. 1 woord HEERLIJK.

Het starten van de motor is nog een puntje. Na een nacht stil staan choke helemaal openzetten startknop indrukken en even vasthouden. Komt vervolgens moeizaam op gang en na een seconde of 10 lijkt het wel of ie zegt hè, de choke staat aan en stijgt het toerental naar de 3000 toeren. Choke ietsje terugzetten naar 2000 toeren en even laten pruttelen. Nu gewoon lekker meteen gaan rijden en 300 meter verder kan de choke uit en loopt ie als een zonnetje. Als ie warm is heb je de choke niet nodig, maar moet je wel een aangepaste start procedure toepassen. Gas een klein beetje open zetten en dan de startknop indrukken. Zodra die loopt gas terug en klaar. Was ff zoeken dus. In tegenstelling tot mijn choppertje die ook na 6 weken stilstaan gewoon zonder choke start en loopt.

Heb ik nog over de rijeigenschappen. Ik vind dat ie behoorlijk wind gevoelig is. Er zit nogal wat tupperware op en dat merk je met wind behoorlijk. Daarin tegen corrigeert hij dat zelf best aardig. Alleen als je tegen de wind inrijdt, en dat gebeurd wel eens hier in de polder, heeft ie het er toch best lastig mee boven de 170. Hij gaat wel door, maar het kost hem gewoon moeite.

Eindconclusie: Ik vind het een heerlijk prettig sturende motor, goeie volwassen looks en redelijk prettige rijeigenschappen. Tuurlijk zijn er wat plus en minpunten, maar deze zijn zeker niet onoverkomelijk. Ik zeg: Hele fijne beginnersfiets.
Snorro
Über-gebruiker

giancarlofisichella@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 11 september 04, 18:30 »

even voor de duidelijkheid :

dit zijn die topics waar een paar weken geleden Nickje mee kwam ?

Snorro:

a sick and twisted Twijzelanian Devil

a borred and pussywhipped Pijnackerian Sissy
softdude
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 11 september 04, 18:35 »

Citaat van: "Snorro"

Volgens mij is het Idee inderdaad bij hem geboren.
Snorro
Über-gebruiker

giancarlofisichella@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 11 september 04, 18:36 »

reageerde te snel.....zag later pas het REQUEST topic

:oops:

mare....duim idee  biggrin

Snorro:

a sick and twisted Twijzelanian Devil

a borred and pussywhipped Pijnackerian Sissy
delusion
The Don
Administrator
Über-gebruiker

Arctic Cat 650 H1 :)

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 12 september 04, 11:48 »

Citaat van: "softdude"
Citaat van: "Snorro"

Volgens mij is het Idee inderdaad bij hem geboren.

yes

Go hard or go home!
richard
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 15 december 04, 14:46 »

Goeiemiddag, hoop dat dit bericht op de goede plek terecht komt,ben voor t eerst.maar goed,

Heb zelf een GSX600F uit '95,maar heb toch wat dingetjes ermee,

De choke van mijn motor is enorm gevoelig, met koud starten wil hij of naar de 4000 toeren of hij zit tegen uitvallen aan,hebben jullie daar ook last van?

Ik heb een 25kw begrenzer er in zitten vanwege mijn leeftijd, misschien dat t scheelt.

Heb deze motor gekocht bij een motorzaak met 12500 kilometers erop in februari,nu staan er 28000 kilometers op en moest ie voor een beurtje,dat was nogal schikken, vernieuwd moest worden;
*Distributieketting
*Balhoofdlagers
*Voorwiellagers
*Remblokken,filters (nouja,dat begrijp ik)

Leek mij een beetje snel voor een motor die nog geen jaar geleden met een half jaar garantie is afgeleverd, dit grapje kostte effetjes 743 euro.

Volgens de monteur zijn de suzuki lagers niet de allerbeste kwalitieit,maar de distributieketting? bij 28000 kilometer.

Zou het te maken hebben met de begrenzers?

Misschien dat iemand van jullie me iets kan uitleggen hierover.

Alvast bedankt,

Richard
zundapp
Harde kern

zie mijn email adres
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 15 december 04, 15:24 »

Citaat van: "richard"
Goeiemiddag, hoop dat dit bericht op de goede plek terecht komt,ben voor t eerst.maar goed,

Heb zelf een GSX600F uit '95,maar heb toch wat dingetjes ermee,

De choke van mijn motor is enorm gevoelig, met koud starten wil hij of naar de 4000 toeren of hij zit tegen uitvallen aan,hebben jullie daar ook last van?

Ik heb een 25kw begrenzer er in zitten vanwege mijn leeftijd, misschien dat t scheelt.

Heb deze motor gekocht bij een motorzaak met 12500 kilometers erop in februari,nu staan er 28000 kilometers op en moest ie voor een beurtje,dat was nogal schikken, vernieuwd moest worden;
*Distributieketting
*Balhoofdlagers
*Voorwiellagers
*Remblokken,filters (nouja,dat begrijp ik)

Leek mij een beetje snel voor een motor die nog geen jaar geleden met een half jaar garantie is afgeleverd, dit grapje kostte effetjes 743 euro.

Volgens de monteur zijn de suzuki lagers niet de allerbeste kwalitieit,maar de distributieketting? bij 28000 kilometer.

Zou het te maken hebben met de begrenzers?

Misschien dat iemand van jullie me iets kan uitleggen hierover.

Alvast bedankt,

Richard

:twisted: weer z,n geval van oplichting
distributie ketting gaan bij normaal :roll: gebruik echt wel langer mee
ik doe er nu al 90.000km mee
ps moet nu nodig vervangen worden hoor
en heb ook nog nooit m,n voorwiel lagers hoeven vernieuwen
kortom oplichterij zo als dat bij velen motor zaken gebeurt helaas Sad

Ronald
Über-gebruiker

Fazer 1000

ro996@hotmail.com
Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 15 december 04, 15:36 »

Erg vreemd inderdaad, er spookten gelijk termen door m'n hoofd als 'teruggedraaid' enzo. Ik had er eentje uit 94 en die kocht ik met 6.700 km en verkocht ik weer met 67.500 ofzo. Enige probleem waren de inlaatrubbers en een carburateur modificatie, verder alleen gebruikelijke onderhoud, ketting en banden. En een keer de bediening van de koppeling, maar die zit buiten het blok en heb ik zelf gedaan.
Of de vorige eigenaar heeft wel heeeeeeeeeeeeel erg lomp gedaan.

Als je iets niet gelooft wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is.
Brutuz
halve
Administrator
Harde kern

'08 Suzuki GSX650F

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 25 april 05, 20:52 »

Van 10/09/'99 t/m 12/07/'02 24.000 km met een '99 GSX 600F gereden, voornamelijk 12 maanden per jaar woon-werk-verkeer.

Twee problemen gehad. Door het rijden in de pekelperiodes vervuilden de remmen waardoor ze een beetje bleven slepen en 1x hebben ze bij een grote beurt een verkeerd brandstoffilter gemonteerd waardoor de motor ermee nokte vlak voordat de reservestand bereikt was.

Verder probleemloze motor met 1 irritante eigenschap: na bijvoorbeeld een vakantieperiode van stilstand van 3 of 4 weken sloeg de motor slecht aan. Achteraf bleek de oorzaak te zijn dat je hem in dat geval niet op de jiffy moet laten staan maar hem moet opbokken als jennum op de pri-stand zet...

Tis een van de goedkoopste volle-kuip motoren, onderhuids wel met een zwaar frame en geen hypermoderne techniek.

Geen supersport en niet geschikt voor kleine, lichtgewicht motorrijders, maar da's mijn mening. Voor iedere motor geld: maak een proefrit en ervaar een motor zelf.

Mooie dolsie kabaanaas te koop
kijk op rot-op-met-je-troep.kwam
goedkoop!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Bikepower.nl Forum  |  Artikelen  |  Tests en rij-indrukken  |  Topic: [Gebruikerservaring] 1998 - 2003 Suzuki GSX600F
Ga naar: